Takip edin :
Son güncelleme 21 Ağustos 2014 - 03:21

Psikoloji - Psikiyatri - Psikolog - Depresyon - Kaygı

Çalışırken Stresi Nasıl Azaltabiliriz?

Tarih : 12.07.2011 Salı Saat : 08:53|Çıktı al

Çalışırken Stresi Nasıl Azaltabiliriz?

Günlük hayatta çoğu insanı kıskacına alan stresi azaltabilirsiniz. İşte yöntemi...

Bu makale 2.130 kez okunmuştur

Uzmanlar, çoğu insanın stres altındayken nefes almayı unuttuğunu ve bedenine büyük zarar verdiğini belirterek, tekniğine uygun nefes alınarak stresten uzaklaşmanın mümkün olduğunu ifade ediyor.

Psikolojik Danışman Dolunay Kadıoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, günümüzde en çok yaşanan sorunlardan biri olan stresin pek çok hastalığı tetiklediğini, yaşam kalitesini bozduğunu söyledi.

Stresin, ''insanın dengesini bozan ya da dengesini tehdit eden her türlü bilişsel, duygusal, bedensel ve davranışsal etkilerin bütünü'' olarak tanımlayan Kadıoğlu, baş ağrısı, diş gıcırdatma, uyku ve yeme düzensizlikleri, saç dökülmesi, kararsızlık, kaygı, öfke patlamaları, depresyon, cinsel sorunlar, isteksizlik, konsantrasyon güçlüğü, hafıza zayıflığı, mizah anlayışı kaybı, iş verimsizliği, sabit fikirler, insanlara güvensizlik, insan ilişkilerinde sorunlar yaşamak gibi durumların stresin belirtileri olduğunu söyledi.

Kadıoğlu, kişinin strese sokan durumlar ile kendisini tanımasıyla birlikte stresle başa çıkmanın kolaylaşacağını dile getirdi. ''Vücudun, hayatta kalmak için belli bir dozda strese ihtiyaç duyduğunu'' ifade eden Kadıoğlu, bunun olumlu stres olduğunu ve iş, okul ve ilişki başarısını pozitif etkilediğini belirtti. Kadıoğlu, olumlu stresin motivasyonu da etkilediğini ve konsantrasyonu arttırdığını vurguladı.

Günlük yaşamda strese sebep olacak birçok iç ve dış etmenin bulunduğunu belirten Kadıoğlu, stresi tetikleyen unsurlar içinde iş hayatı ve yaşamdaki ani değişimlerin, ilişkilerdeki olumsuzlukların ve finansal sorunların ilk sıralarda yer aldığını vurguladı.

Kadıoğlu, trafik, aşırı yoğunluk, aile ve çocukların da stresi tetikleyen en yaygın dış etmenler olduğunu ifade ederek, ''Gerçek dışı beklentiler, mükemmeliyetçi kişilik yapısı, negatif iç sesler ve karasızlık ise strese sebep olan iç etmenler olarak sıralanabilir'' diye konuştu.

''STRES ALTINDAYKEN NEFES ALMAK UNUTULUYOR''

Stresle baş etmenin en etkin yolunun nefes almayı öğrenmek ve nefes egzersizleri yapmaktan geçtiğini anlatan Kadıoğlu, şöyle devam etti:

''Çoğu insan stres altındayken nefes almayı unutur ve bedenine büyük zarar verir. Oysaki nefes, vücudumuzun ve ruhumuzun en temel ihtiyacıdır. Bu nedenle, özellikle stresli olunduğunda derin nefes almak oldukça faydalıdır. Burundan nefes alınmalı ve ağızdan geri verilmelidir. 

Gevşeme egzersizleri, yoga, meditasyon ve spor yapmak en etkili yollardandır. İş yerinde, masa başında bile günde birkaç kez nefes ve vücut egzersizleri yapılmalıdır. 

Stresten uzak kalmak için dengeli beslenmeye ve gün içinde uyku düzeninin bozulmamasına özen gösterilmesi de oldukça faydalıdır. Alkol ve sigaradan uzak durulması tavsiye edilmelidir. Keyif alınan bir hobi edinilmesi stresten uzak durmayı sağlayacaktır. Olumlu düşünce üzerine kitaplar okunması, eğitim alınması da önerilmektedir.''

Etiketler : is hayatı, stes

Kullanıcı yorumları

Henüz yorum yapılmamış.
Yorum yapmak için üye girişi yapmanız gerekmektedir.
Üyeliğiniz varsa üye girişi yapabilirsiniz. Yeni üyelik için üyelik formunu kullanabilirsiniz.
İlgili Foto Galeriler
İlgili Video Galeriler

Bu Makaleler de İlginizi Çekebilir

Stres ana sayfa
İnsanlar tecrübeleri oranında değil tecrübelerinden aldıkları dersler oranında olgundurlar.

Yeni Üyeler

Tüm üyeler

Anketimize Katılın

Toplam 0 oylama

Popüler Etiketler

Tüm Etiketler